International Journal of E-Learning & Distance Education / Revue internationale du e-learning et la formation à distance http://www.jofde.ca/index.php/jde <p>The International Journal of E-Learning &amp; Distance Education (formerly the Journal of Distance Education) is an international publication of the Canadian Network for Innovation in Education (CNIE) / Le Réseau canadien pour l’innovation en éducation (RCIÉ). Its aims are to promote and encourage scholarly work in e-learning and distance education and provide a forum for the dissemination of international scholarship. Original material in either English or French is invited in categories of research articles, research briefs or book reviews. The opinions expressed in the articles of this journal are those of their authors, not the Board or staff of the Canadian Network for Innovation in Education.&nbsp;The opinions expressed in the articles of this journal are those of their authors, not the Board or staff of the Canadian Network for Innovation in Education.</p> en-US <p>Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_blank" rel="noopener">Creative Commons Attribution 3.0 Unported License</a> that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_blank" rel="noopener">The Effect of Open Access</a>).</p> journalofde@gmail.com (Michelle Harrison) technical.aupress@athabascau.ca (AU Press) Wed, 18 Dec 2019 14:35:20 -0700 OJS 3.1.2.4 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 Sense of Irony or Perfect Timing: Examining the Research Supporting Proposed e-Learning Changes in Ontario http://www.jofde.ca/index.php/jde/article/view/1137 <p>Only weeks before the 2019 annual meeting of the American Education Research Association (AERA) was held in Toronto, Ontario, the provincial government announced a major reform of education for that province entitled <em>Education that Works for You – Modernizing Classrooms</em>. From an e-learning perspective the proposal called for a centralization of e-learning, a graduation requirement of four e-learning courses, and increase the class size limit for e-learning courses to 35 students. The AERA call for submissions for the 2020 meeting issued a challenge for scholars to ‘connect with organizational leaders to examine collaboratively continuing educational problems... [and] programmatically engaging with educational organizations.’ This article accepts that challenge and describes a collaboration between scholars and a pan-Canadian organization to examine the research behind each of these proposed e-learning changes.</p><p><strong>Résumé : </strong>Quelques semaines seulement avant la tenue de l'assemblée annuelle 2019 de l'American Education Research Association (AERA) à Toronto, en Ontario, le gouvernement provincial a annoncé une importante réforme de l'éducation pour cette province intitulée « L'éducation qui marche pour vous - Moderniser les classes ». Du point de vue de l'apprentissage en ligne, la proposition préconisait la centralisation de l'apprentissage en ligne, l'obligation d'obtenir un diplôme pour quatre cours d'apprentissage en ligne et l'augmentation de la taille maximale des classes pour les cours d'apprentissage en ligne à 35 étudiants. L'appel à soumissions de l'AERA pour la rencontre de 2020 a lancé aux chercheurs le défi de " se connecter avec les leaders organisationnels pour examiner de manière collaborative les problèmes éducatifs continus.... et] s'engager de manière programmatique avec les organisations éducatives. Le présent article relève ce défi et décrit une collaboration entre des chercheurs et un organisme pancanadien pour examiner la recherche qui sous-tend chacun des changements proposés concernant l'apprentissage en ligne. En se fondant sur cette collaboration, les auteurs explorent le système actuel d'apprentissage en ligne en Ontario et soulignent le manque de détails concernant de nombreux aspects de la proposition, ainsi que le manque de recherche sous-tendant les mesures proposées.<strong> </strong></p><p><strong>Mots-clés : </strong>surveillance en ligne, apprentissage, test d'anxiété, inquiétude, émotivité </p> Michael K Barbour, Randy LaBonte Copyright (c) 2019 International Journal of E-Learning & Distance Education / Revue internationale du e-learning et la formation à distance http://www.jofde.ca/index.php/jde/article/view/1137 Wed, 18 Dec 2019 10:25:10 -0700 Developing the Techno-pedagogical Skills of Online University Instructors http://www.jofde.ca/index.php/jde/article/view/1111 <p>Online training is rapidly being adopted by universities. It is important to contemplate how to effectively support the development of the techno-pedagogical skills of online instructors, particularly when using a synchronous delivery method. A descriptive research project with a convenience sample of 14 professors and instructors was used to test a training sequence via Web conferencing. A one-group pre-test post-test pre-experimental design combining data collection through a questionnaire and observation has been implemented. The questionnaire focused on the profile of the participants regarding their use of technology, social media, and cloud computing. Techno-pedagogical skills were observed in 10 simulated situations. Surprisingly, participants whose profile indicated high access to technology and social media did not perform better than those with less access. The use of several cloud-computing services was conducive to a higher score when observing more inclusive simulated situations. To provide effective support to online instructors, we recommend they be given the necessary training to ensure efficient and effective performance and prepare them for switching from in-class teaching to online instruction while taking all challenges into account.</p><p><strong>Résumé</strong>: La formation en ligne est rapidement adoptée par les universités. Il est important d'envisager comment soutenir efficacement le développement des compétences technopédagogiques des enseignants en ligne, en particulier lorsqu'ils utilisent un mode d’enseignement synchrone. Un projet de recherche descriptive avec un échantillon de commodité composé de 14 professeurs et chargés de cours a été utilisé pour tester une séquence de formation à l'utilisation de la conférence Web. Un design pré-expérimental a été étudié en combinant les données récoltées par questionnaires et l’observation d’un groupe dans le cadre d’un pré-test et d’un post-test. Le questionnaire était axé sur le profil des participants en ce qui concerne leur utilisation de la technologie, des médias sociaux et de l'informatique en nuage. Les compétences technopédagogiques ont été observées dans 10 situations simulées. Étonnamment, les participants dont le profil indiquait un accès élevé à la technologie et aux médias sociaux n'ont pas obtenu de meilleurs résultats que ceux dont l'accès était moindre. L'observation des situations plus inclusives simulées ont par contre mis en relief que l'utilisation de plusieurs services d'informatique en nuage semblait aller de pair avec de meilleurs résultats. Afin de fournir un soutien efficace aux enseignants en ligne, nous recommandons qu'ils reçoivent la formation nécessaire afin de mettre en œuvre un travail efficient et efficace, et de les préparer à passer de l'enseignement en classe à l'enseignement en ligne en prenant en compte tous les défis d’une telle transition.</p><p><strong>Mots-clés :</strong> compétences technopédagogiques, formation à distance, formation, enseignants</p> Vincent Grenon, France Lafleur, Ghislain Samson Copyright (c) 2019 International Journal of E-Learning & Distance Education / Revue internationale du e-learning et la formation à distance http://www.jofde.ca/index.php/jde/article/view/1111 Wed, 18 Dec 2019 10:24:53 -0700 Portfolio Project as Summative Language Assessment: Engaging learners Online http://www.jofde.ca/index.php/jde/article/view/1110 <p>High stakes midcourse and final exams have long been a dominant assessment model. But exam performance does not necessarily correlate with learning or students’ ability to apply learning to real-life scenarios outside the classroom.<br />Reliance on such high-stakes assessments can result in elevated learner stress during exam times and lack of learner engagement during non-exam times. In contrast, active learning requires ongoing student engagement, and assessments of student work completed in such activities are authentic archetypes of student learning that demonstrate student ability to apply their learning to authentic situations, problems, and issues. This article argues that assessment practices based on multiple, low-stakes, iterative assessments within an active learning environment provides more feedback and engages students in their own learning as active participants, which leads to increased student success. <br />The case study presented in this article is specific to foreign language courses offered through online education. Combining best practices of learner engagement in the online environment and assessment in the communicative language classroom, language faculty in an open enrollment program developed an assessment model for asynchronous, introductory language courses in the online environment that relies on multiple low-stakes assessments that culminate in a final, summative portfolio project. This article will offer examples of how the portfolio project is situated in the course and an overview of portfolio project topics. Example instructions and assessment rubrics will be provided. Data from the first full year of implementation will be analyzed to begin to assess the impact and effectiveness of this portfolio assessment.</p><p><strong>Résumé </strong><strong>: </strong>Placer les examens importants en milieu et fin de cours constitue depuis longtemps un modèle d'évaluation dominant. Mais les résultats aux examens ne sont pas nécessairement liés à l'apprentissage ou à la capacité des étudiants à appliquer leurs apprentissages à des scénarios de la vie réelle à l'extérieur de la classe.</p><p>Le recours à de telles évaluations, dont les enjeux sont élevés, peut entraîner un stress élevé chez l'apprenant pendant les périodes d'examen et un manque d'engagement de la part de l'apprenant pendant les périodes où il n'y a pas d'examen. L'apprentissage actif exige un engagement continu de la part des étudiants, et des évaluations portant sur des activités faisant ressortir leur capacité à appliquer leurs apprentissages à des situations, problèmes et enjeux authentiques. Cet article défend l’idée que les pratiques d'évaluation fondées sur des évaluations multiples et itératives à faibles enjeux, dans le cadre d’un apprentissage actif, fournissent une rétroaction plus ciblée et favorisent l’engagement des étudiants dans leur propre apprentissage en tant que participants actifs, ce qui favorise leur réussite.</p><p>L'étude de cas présentée dans cet article est centrée sur les cours de langues étrangères offerts en ligne. Dans un programme de formation ouverte, les professeurs de langue ont combiné les meilleures pratiques d'engagement de l'apprenant dans l'environnement en ligne et l'évaluation en classe de communication en langue étrangère afin de développer un modèle d'évaluation pour des cours asynchrones d'introduction à la langue. Celui-ci repose sur de multiples évaluations à faibles enjeux qui aboutissent au projet final de portfolio d’évaluation sommative. Cet article donnera des exemples de la façon dont le projet de portfolio se situe dans le cours et offrira un aperçu des sujets associés au projet de portfolio. Des exemples d'instructions et de rubriques d'évaluation seront proposés. Les données de la première année complète de mise en œuvre seront analysées pour commencer à évaluer l'impact et l'efficacité de ce portfolio d’évaluation.</p><p><strong>Mots-clés :</strong> évaluation sommative, cours de langue en ligne, conception de cours, projets de portfolio </p> Sarah Korpi Copyright (c) 2019 International Journal of E-Learning & Distance Education / Revue internationale du e-learning et la formation à distance http://www.jofde.ca/index.php/jde/article/view/1110 Wed, 18 Dec 2019 10:24:22 -0700 Conceptual Failures of the Community of Inquiry Framework http://www.jofde.ca/index.php/jde/article/view/1133 <p>The Community of Inquiry (CoI) framework is critiqued by examining differing assumptions of reality between the objectivist-rational and social-constructivist paradigms. The conclusion is that the CoI framework emerges from an objectivist-rational paradigm, not a social-constructivist one. As a result, the framework’s underlying premise that sustained, contiguous communication is necessary for effective learning to occur is called into question. This needs to be empirically tested. Additional weaknesses of CoI research carried out to date are examined and directions for future research are suggested. The types of questions that could be pursued in CoI research have been inadvertently limited by unchallenged assumptions that may mistake predominant practice for preferred. Overall, the value of the CoI framework as an adequate explanatory model for learning in online higher education needs to be more critically examined.</p> David Annand Copyright (c) 2020 International Journal of E-Learning & Distance Education / Revue internationale du e-learning et la formation à distance http://www.jofde.ca/index.php/jde/article/view/1133 Fri, 24 Jan 2020 15:36:34 -0700